Dansk - English

Short version - Full version


Unit 8 (Fall 2005)

Course code : XENG-Z-U2
ECTS Credits : 2,5 Status : Compulsory
Revised : 24/06 2005 Written : 30/01 2004
Placement : 8. semester Hours per week : 2
Length : 1 semester Teaching Language : English

Objective : Not available
Principal Content : Not available
Teaching method : Kursusformen lægger vægt på en høj grad af selvstudium (18-20 timers læsning af obligatorisk pensum hver uge). Desuden understreges det, at der er tale om studenteraktiv undervisning. Internettet bruges i høj grad i forbindelse med undervisningen. De studerendes erfaringer fra praktikken udnyttes maksimalt. I forbindelse med undervisningen i CAD er der f.eks. praktiske opgaver i virksomheder. Som nævnt tidligere slutter teoriundervisningen og øvelser efter 10 uger. For 2. fremmedsprog gælder, at undervisningen gennemføres over 15 uger og er kendetegnet ved en knap så udpræget form for studenteraktiv undervisning. For engelsk er der tale om klasseundervisning, fremlæggelser, diskussioner, skriftlige øvelser og tekstproduktion. ITM-projektet er et virksomhedsprojekt (se i øvrigt ITM-projektbeskrivelse), der skal indeholde 3 områder - informationsteknologi, organisation og forretningsmæssige aspekter (en ændringsmodel). Virksomheden skal som udgangspunkt være en virksomhed med selvstændig produktudvikling, der eksporterer til flere markeder. Projektet laves i teams (typisk 4-6 studerende), der dannes første uge i semestret. Den semesteransvarlige lærer kan, hvis der er behov for det, bestemme sammensætningen af teams.
Required prequisites : -
Recommended prerequisites : -
Relations : -
Type of examination : Approved labs/assignments
External examiner : Internal
Marking : Approved/Not approved
Remarks : Not available
Teaching material : Ford og Saren: "Managing and Marketing Technology", Thomson 2001, ISBN 1-86152-594-X Mankin et. al.: "Teams and Technology", HBSP 1996, ISBN 0-87584-399-9 Matiny, Ankjær: "Pejling af teknologi og teknologer", CBSP 1998, ISBN 87-16-13419-2 Usunier, Jean-Claude: "Marketing Across Cultures", Pearson Education 2000, ISBN 0-13-010668-2 Buser et. al.: "Beginning Active server pages 3.0", Wrox 1999, ISBN 1-861003-38-2 Tannenbaum, A. S.: "Computer Networks", Prentice Hall 2003, ISBN 0-13-038488-7 Ury, William: "Getting Passed No", Bantam Books 1993 Ury, William et al.: "Getting to Yes", Century Business 1991 "On Writing", Stephen King Longman Dictionary of English Language and Culture The Concise Oxford Dictionary The BBI Dictionary of English Word Combinations Collin"s Thesaurus Kompendier, noter, Internettet samt lånte bøger
Responsible teacher : Charlotte Conradsen Jørgensen , ccjo@dtu.dk