Dansk - English

Kort version - Fuld version


2. fremmedsprog: Fransk Y (Efterår 2007)

Kursuskode : XFRA-Y-U1
ECTS Point : 5 Status : Obligatorisk
Revideret : 09/10 2007 Oprettet : 17/06 2003
Placering : 5. semester Timer pr. uge : 4
Længde : 1 semester Undervisningssprog : Dansk

Målsætning : At give de studerende relevant baggrundsviden med henblik på afsætning på fransktalende markeder. At bibringe de studerende kendskab til det franske marked og andre fransktalende markeder. At forbedre de studerendes mundtlige kompetencer.

Læringsmål:
Den studerende skal ved den afsluttende mundtlige prøve kunne:
Formidle og redegøre for projektindholdet på en professionel måde
Fremlægge projektet under hensyntagen til den relevante målgruppe
Kommunikere på et nogenlunde korrekt, flydende og nuanceret fransk
Anvende korrekt fagterminologi
Hovedindhold : International marketing. Virksomheden og dens kommunikation. Det franske marked og udvalgte fransktalende markeder. Indblik i teknisk sprogbrug. EU og internationale institutioner.
Undervisningsform : Holdundervisning, gruppearbejde, rollespil, studenterfremlæggelser og video.
Krævede forudsætninger : Bestået 1. og 2. semester samt mindst 10 point fra 3. semester.
Anbefalede forudsætninger : FRA-X bestået.
Relationer : -
Prøveform : Se under bemærkninger
Censur : Intern
Bedømmelse : Bestået/Ikke-bestået
Bemærkninger : Mundtlig individuel eksamen.
Eksamen består i en mundtlig præsentation af 5. semesters projekt på baggrund af et skriftligt resumé udarbejdet af gruppen på fransk. Resumeet afleveres til eksaminator senest to uger før præsentationen i to eksemplarer. Omfang: Ca. to sider pr. studerende.
Tilladte hjælpemidler: Key cards, overhead, PowerPoint, etc., med stikord.
Samlet eksaminationstid: Max. 15 minutter.

En obligatorisk opgave skal afleveres inden eksamen og godkendes af faglæreren
Undervisningsmateriale : Tekstkompendium og øvelsesmateriale på CampusNet.
Ansvarlig underviser : Hanne Munksgaard , hmmu@dtu.dk