Dansk - English

Kort version - Fuld version


Spansk - Marketing (Efterår 2010)

Kursuskode : XSP3-U1
ECTS Point : 2,5 Status : Obligatorisk
Revideret : 28/06 2010 Oprettet : 21/01 2008
Placering : 4. semester B-del Timer pr. uge : 2
Længde : 1 semester Undervisningssprog : Dansk

Målsætning : At give de studerende relevant viden med henblik på afsætning på spansktalende markeder, at sætte de studerende i stand til at formidle 4. semesters projekt på spansk, at bibringe de studerende kendskab til latinamerikanske samfundsforhold i dag med særligt fokus på udvalgte lande, at udbygge de studerendes kendskab til spansk grammatik og at skærpe de studerendes mundtlige kompetencer.

Læringsmål:
Den studerende skal ved den afsluttende mundtlige prøve kunne:
• formidle og redegøre for indholdet af 4. semesters projekt på en professionel måde
• fremlægge projektet under hensyntagen til den relevante målgruppe
• kommunikere på et nogenlunde korrekt, flydende og nuanceret spansk
• anvende korrekt fagterminologi
Hovedindhold : Marketing med fokus på terminologien. Latinamerika
Undervisningsform : Holdundervisning, gruppearbejde, fremlæggelser og video.
Anbefalede forudsætninger : "Spansk - Kultur og Samfund 2" bør være bestået
Prøveform : Se under bemærkninger
Censur : Intern
Bedømmelse : Bestået/Ikke-bestået
Bemærkninger : Mundtlig individuel eksamen.
Eksamen består i en mundtlig præsentation af 4. semesters projekt på baggrund af et skriftligt resumé udarbejdet af gruppen på spansk. Resumeet afleveres efter aftale med underviseren. Omfang: Ca. to sider pr. studerende.
Tilladte hjælpemidler: Key cards, overhead eller power point.
Samlet eksaminationstid: Max. 15 minutter.

Forudsætningen for deltagelse i eksamen er godkendelse af en række obligatoriske opgaver, som afleveres løbende gennem semesteret. Antal aftales med underviseren.
Undervisningsmateriale : Udleverede kopier.
Birgit Tengberg: Tag Tyren ved Hornene – spansk grammatik eller anden grammatik
Ansvarlig underviser : Ulla Winding , ulwi@dtu.dk