Dansk - English

Kort version - Fuld version


Tysk - Marketing (Forår 2010)

Kursuskode : XTY3-U1
ECTS Point : 2,5 Status : Obligatorisk
Revideret : 28/01 2008 Oprettet : 21/01 2008
Placering : 4. semester B-del Timer pr. uge : 2
Længde : 1 semester Undervisningssprog : Dansk

Målsætning : At give de studerende relevant viden med henblik på afsætning på tysktalende markeder, at sætte de studerende i stand til at formidle 4. semesters projekt, at udbygge de studerendes kendskab til tysk grammatik og at skærpe de studerendes mundtlige kompetencer.

Læringsmål:
Den studerende skal ved den afsluttende mundtlige prøve kunne:
• formidle og redegøre for projektindholdet på en professionel måde
• fremlægge projektet under hensyntagen til den relevante målgruppe
• kommunikere på et nogenlunde korrekt, flydende og nuanceret tysk
• anvende korrekt fagterminologi
Hovedindhold : Marketing med fokus på terminologien, forretningskultur
Undervisningsform : Holdundervisning, gruppearbejde, fremlæggelser og video.
Anbefalede forudsætninger : "Tysk - Kultur og Samfund 2" bør være bestået
Prøveform : Se under bemærkninger
Censur : Intern
Bedømmelse : Bestået/Ikke-bestået
Bemærkninger : Mundtlig individuel eksamen.
Eksamen består i en mundtlig præsentation af 4. semesters projekt på baggrund af et skriftligt resumé udarbejdet af gruppen på tysk. Resumeet afleveres til eksaminator senest to uger før eksamen. Omfang: Ca. to sider pr. studerende.
Tilladte hjælpemidler: Key cards, overhead eller power point.
Samlet eksaminationstid: Max. 15 minutter.

En obligatorisk opgave skal afleveres og godkendes inden eksamen af faglæreren
Undervisningsmateriale : Udleverede kopier og materiale på CampusNet
Ansvarlig underviser : Benedikte Dalhoff , bd@ihk.dk