Dansk - English

Short version - Full version


Games (Fall 2003)

Course code : ESTRAT-U01
ECTS Credits : 7,5 Status : Optional for specified Programme
Placement : 5-7 semester Hours per week : 4
Length : 1 semester Teaching Language : Danish

Principal Content : Hvordan virker en skak-computer ?

Vi vil se på hvordan man kan implementere regler og strategi i en skak-computer.

Vi skal selv prøve at designe og programmere et strategi-spil.

Vi skal lære hvordan en computer selv kan lære den bedste strategi for et simpelt spil – givet reglerne. Således oplæres computeren mens man spiller med den – den bliver bedre for hvert spil den spiller.

Emneord er: Datastrukturer, vidensrepræsentation, algoritmer, skak-computer, kunstig intelligens, selvlærende systemer.
Teaching method : Første del af kurset vil indeholde teori samt små eksperimenter med simple spil.

Anden del er et projektforløb, hvor vi gruppevis implementerer et spil, som klassen har valgt. Det kan f.eks være Dam eller Mølle.

Kurset afsluttes med en turnering, hvor gruppernes spil konkurrerer indbyrdes..
Required prequisites : Dokumenteret viden svarende til OOP2
Responsible teacher : Bjørn Klint Christensen , bjchr@dtu.dk