Dansk - English

Short version - Full version


Project Unit 8 (Fall 2005)

Course code : XPE8-2-U2
ECTS Credits : 7,5 Status : Compulsory
Revised : 05/07 2005 Written : 27/01 2004
Placement : 8. semester Hours per week : 30
Length : 1 semester Teaching Language : Danish

Objective : Not available
Principal Content : Not available
Teaching method : Not available
Required prequisites : -
Recommended prerequisites : -
Relations :
Type of examination : Look under remarks
External examiner : External
Marking : Scale of 13
Remarks : PE8 afsluttes med tre prøver, hvor der i alle tilfælde anvendes 13-skala og ekstern censur, samt en godkendelse i forbindelse med engelsk.

Prøve 1 (Business Concept Innovation, vægtning: 15 ECTS-point):
En mundtlig prøve omfattende de tre dele: Managing Innovation, Web Technologies og Marketing Across Cultures. De studerende får udleveret (cirka) 10 kombinationsspørgsmål (i forbindelse med aflevering af ITM-oplægget). Ved eksamen trækker den studerende ét af disse kombinationsspørgsmål. Der gives én samlet karakter.

Prøve 2 (ITM-projektet, vægtning: 7,5 ECTS-point):
Projektet er et præsentationsprojekt. Det betyder, at der ikke skal skrives en rapport (nogle teams skriver dog en rapport til virksomheden). Hvert team får max. 30 minutter til at fremlægge projektet – formen er valgfri. Derefter er der spørgsmål, votering, karaktergivning og evaluering. Der afsættes i alt 1 time for hvert team. Det kan være en god ide at invitere firmaet med til eksamen. Man kan aflevere et oplæg til eksamen svarende til max. 5 sider (tidspunktet fremgår af den aktuelle projektbeskrivelse). Formen er helt fri.

Prøve 3 (2. fremmedsprog, vægtning: 5 ECTS-point):
Den mundtlige prøve omfatter dels en præsentation af projektet på basis af en fyldestgørende disposition, der afleveres senest 14 dage inden den mundtlige eksamen, dels et spørgsmål i eksamenspensum på 200 normalsider. Til eksamen må der medbringes 10 overskrifter á maksimalt tre ord pr. pensumemne. Samlet tid til eksamination: Maksimalt 25 minutter.

Godkendelse af engelsk (vægtning: 2,5 ECTS-point):
Der gives merit for kurset på baggrund af godkendte opgaver: En mundtlig og fire skriftlige opgaver. Resultatet angives som Bestået / Ikke bestået.
Teaching material : Ford og Saren: "Managing and Marketing Technology", Thomson 2001, ISBN 1-86152-594-X.
Mankin et. al.: "Teams and Technology", HBSP 1996, ISBN 0-87584-399-9.
Martiny, Ankjær: "Pejling af teknologi og teknologer", CBSP 1998, ISBN 87-16-13419-2.
Usunier, Jean-Claude: "Marketing Across Cultures", Pearson Education 2000, ISBN 0-13-010668-2.
Grundlæggende Programmering I ASP, Ole K. Mose, ISBN 87-7900-129-7.
Longman Dictionary of English Language and Culture.
The Concise Oxford Dictionary.
The BBI Dictionary of English Word Combinations.
Collin"s Thesaurus.
Yderligere materiale i engelsk efter aftale med underviser.
Kompendier, noter, Internettet samt lånte bøger
Responsible teacher : Ricky Wilke , rw@ihk.dk