Dansk - English

Kort version - Fuld version


Afsætningsøkonomi (Efterår 2012)

Kursuskode : XAØK-U1
ECTS Point : 5 Status : Obligatorisk
Placering : 2. semester Timer pr. uge : 4
Længde : 1 semester Undervisningssprog : Engelsk

Hovedindhold : Analyse af virksomhedens omverden. Virksomhedens handlingsparametre. Marketingbegrebet og marketingplanen Virksomhedens strategiske planlægning. SWOT-analysen. Købsadfærden på konsumentvare markeder. Markedssegmentering og målgrupper. Produktpositionsering, produktlivscyklus og introduktion til konkurrentanalyse og konkurrencestrategi. Eksempler/cases om konkret købsadfærd, konkurrenceteori og konkurrentadfærd.
Undervisningsform : Forelæsninger, diskussioner, gruppearbejde, cases, skriftlige øvelser og selvstudie.
Krævede forudsætninger : -
Ansvarlig underviser : Lynn Kahle , lyka@dtu.dk